V Plzni se osvědčily nové trolejbusy, které místo motoru na naftu používají jako vedlejší pohon baterie.
„Tyto trolejbusy mají skvělé jízdní vlastnosti, jejich pomocné motory se navíc se oproti dieselovým v létě nepřehřívají,“ uvedl dopravně provozní ředitel plzeňské MHD Jiří Ptáček.
Sedm bateriových vozů jezdilo ulicemi západočeské metropole od února a dopravní podnik plánuje časem přikoupit další a postupně s nimi obměnit vozový park.
Bateriové trolejbusy si podle mluvčího dopravního podniku Reného Vávry chválí i samotní řidiči.
„Jako velké plus vidím jednoduchost obsluhy, přepnutí s napájení trolejemi na baterii je otázka vteřiny. Kdežto 'nafťák' se musí startovat déle, v zimě předehřívat, a navíc je celkově pomalejší,“ popsal své zkušenosti řidič Pavel Krejza.
Jak sdělil mluvčí, vozy s pomocným pohonem využívá dopravní podnik především na linkách vyjíždějících do okrajových částí města nebo při výlukách.
Autor: ) (red
Přidejte se k nám na facebooku!