FOTO: U Plzně otevřel nejdelší železniční tunel v Česku, cestu z Prahy zkrátí o 9 minut



 11. 12. 2018

Nejdelší železniční tunel v Česku se v úterý dočkal slavnostního stříhání pásky. Tunel Ejpovice, jenž se nachází na trati Praha — Plzeň mezi železniční stanicí Ejpovice a železniční zastávkou Plzeň — Doubravka, je dlouhý 4150 metrů a má dva tubusy.

Smyslem stavby tunelu bylo zkrátit železniční trať z Prahy do Plzně o 6,1 kilometru a tím urychlit dobu přepravy až o devět minut, neboť železniční trať již nebude opisovat severní oblouk k Chrástu a údolím Berounky. Stavba tunelu začala v roce 2013. 

„Tato mnohamiliardová investice znamená opravdu veliký krok ve vztahu k napojení našeho města Plzně na Prahu, na opačnou stranu do Německa a ve vztahu ke zlepšení průjezdnosti železničního koridoru, který je součástí evropských železničních cest,“ uvedl v úterý při slavnostním otevření tunelu plzeňský primátor Martin Baxa. 

Celý projekt modernizace trasy Plzeň – Rokycany znamená podle jeho slov naprosto zásadní zlepšení kvality železniční dopravy na území města Plzně, Plzeňského kraje a především zlepšení spojení do Prahy. „Není to jen otevření ejpovického tunelu, ale také modernizace železničního nádraží v Plzni, zkrácení cesty do Prahy o devět minut, zlepšení komfortu pro cestující, to vše posiluje železniční dopravu v konkurenceschopnosti vůči ostatním druhům dopravy,“ doplnil primátor.

„Tento projekt je také velmi důležitý pro celou Evropu, protože je to střední část železničního systému, který by měl propojit západní a východní Evropu, je to koridor, jenž by měl propojit Frankfurt s Košicemi, ale posléze třeba Štrasburk s Černým mořem,“ řekl ředitel DG Regio Evropské komise Marc Lemaitre.

Tunel má povolenou rychlost 160 kilometrů a možnost jejího zvýšení až na 200 kilometrů a bude součástí příští vysokorychlostní plánované trati. "Na tomto koridoru budeme v nejbližší době zvyšovat rychlost mezi Berounem a Královým Dvorem," přislíbil ministr dopravy Dan Ťok. 

Na železničním koridoru mezi Plzní a Prahou je v plánu i nové propojení Prahy s Berounem. "Doufám, že tunel rychle naprojektujeme," dodal Ťok.

Stavba Ejpovického tunelu vyšla na 6,8 miliardy korun bez DPH, příspěvek EU je zhruba 3,52 miliardy korun.


Autor: Michal Kolařík

Spoluzakladatel a provozovatel portálu City.cz. Náměty živnostníků a firem z jejich denní rutiny přenáším na náš vývojový tým. S cílem přinést inovace v zákaznických službách prostřednictvím rezervačního systému Citydiář a věrnostního programu Citykarta, služeb od City.cz



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: